PORR Polska podpisało umowę z PKP S.A. w lipcu. Obecnie trwają prace w części hali głównej dworca, gdzie z użytku jest wyłączona prawie połowa powierzchni. Odgrodzono też zewnętrzną ścianę budynku od strony Alej Jerozolimskich. Stanęły tam rusztowania, trwa czyszczenie dachu i szyb. Dworzec Centralny przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w 2012 r. ma być jedynie wyremontowany, bez zasadniczej przebudowy. Członek zarządu PKP S.A. Jacek Prześluga przyznał na wtorkowej konferencji prasowej, że kolejarze nie mają pieniędzy, by w miejscu obecnego dworca postawić nowy budynek, stąd decyzja o remoncie. - Chciałbym, żeby ten dworzec był czysty, przestronny, żeby nie śmierdział, żeby to był dworzec przyjazny pasażerom - powiedział Prześluga. Dodał, że poza bryłą, która pozostanie ta sama, na dworcu zmieni się bardzo dużo. Koszt inwestycji to ok. 47 mln zł. Prace obejmą halę główną, antresolę, perony i elewację budynku. Jak wyjaśnił członek zarządu PORR Polska Andrzej Rogiński, dworzec zostanie wyczyszczony, przestrzeń zostanie na nowo zaaranżowana, będzie montowane nowe oświetlenie. Dodał, że na Centralnym ma być zainstalowany nowy, inteligentny system bezpieczeństwa, wzorowany na tym, który działa na dworcu w Brukseli. Kamery będą automatycznie wychwytywały to, co może zagrozić bezpieczeństwu podróżnych, jak nieuprawnione osoby w niedozwolonych miejscach, czy pozostawiony na zbyt długo bez opieki bagaż. Elementy dworca czyszczone są pod ciśnieniem wodą ze środkami myjącymi. Jak deklaruje wykonawca, w Polsce są tylko trzy takie maszyny, jak ta używana na Centralnym. Wyczyszczony dach jest na nowo malowany. Wykonawca będzie przeprowadzał remont etapami. Tak, aby niezależnie od stanu zaawansowania prac, z dworca były przynajmniej trzy duże wyjścia. Podobnie będzie na peronach, które będą odnawiane etapami, żeby nie paraliżować ruchu pociągów. Dworzec Centralny powstał w latach 70. Jego powierzchnia to 53 tys. 800 mkw, z czego powierzchnia hali to 32 tys. mkw, a peronów 19 tys. 200 mkw.