Niebiesko-białe rękawiczki z widoczną na palcu nazwą "Johaug" są pierwszym produktem kolekcji biegaczki, która już w lecie zapowiedziała wejście do świata wielkiej mody. - Będą to nie tylko stroje sportowe lecz również eleganckie ubrania kobiece - informowała. Sprzedaż rękawiczek rozpoczęła się w sklepach przy okazji norweskiego otwarcia sezonu w Beitostoelen 16-18 listopada; pierwsza partia rozeszła się w niespełna godzinę. Tydzień później pojawiły się również w szwedzkich sklepach w Gaellivare. Do końca roku zaprezentowane zostaną cztery modele dla kobiet i mężczyzn w różnych kolorach, m.in. różowym. Każdy będzie posiadał nazwę znanego miejsca zawodów narciarskich. Jedna z serii nazywa się "Kollen" dla upamiętnienia złotego medalu mistrzostw świata w Oslo na wzgórzu Holmenkollen, który rok temu Johaug zdobyła na dystansie na 30 kilometrów techniką dowolną. Na tych rękawiczkach wyhaftowany jest również czas biegu. - W wieku 24 lat ta dziewczyna posiada ogromny potencjał. To jest maszyna do zarabiania pieniędzy - ocenił dziennik finansowy "Dagens Naeringsliv". - Wszystko wskazuje na to, że jej wnuki raczej nie będą już musiały pracować" - podkreślił Jon Inge Gulliksen, dyrektor firmy współpracującej z Johaug. Jak zaznaczył, jest to produkt z najwyższej półki. "Do wyrobu rękawiczek używane są najlepsze gatunki skóry i wełny, a dla uzyskania możliwie najwyższej jakości są szyte ręcznie w Polsce - poinformował. Mistrzyni olimpijska z Vancouver w sztafecie nieprzypadkowo współpracuje z Gulliksenem. To on stał za sukcesem kolekcji strojów sportowych Vegarda Ulvanga, trzykrotnego mistrza olimpijskiego z Albertville (1992), jednego z najlepszych norweskich biegaczy narciarskich. - Sądzę, że Johaug jest w stanie uzyskać większy sukces niż Ulvang, ponieważ jest unikalna. Posiadając nieprawdopodobną popularność stała się przykładem dla norweskich dziewcząt - powiedział Gulliksen. Zawodniczki kadry zobowiązane są do używania strojów producentów, z którymi norweska federacja ma podpisane kontrakty sponsorskie. Z nakazu wyłączone są m.in... rękawiczki. - One są idealnym produktem reklamowym dla Therese Johaug i budowania jej marki, ponieważ są widoczne na większości zdjęć i zbliżeniach kamer. Dlatego też będzie je używać podczas Tour de Ski i mistrzostw świata w Val di Fiemme - podkreślił Gulliksen. Z Oslo Zbigniew Kuczyński