Właściciel komisu odmawia przekazania gruntu i blokuje budowę estakad od 2004 roku. Nie wiadomo czy propozycja władz miasta zostanie zaakceptowana, ponieważ pracownicy komisu nie chcą rozmawiać na ten temat z dziennikarzami. - Po zapoznaniu się z wyceną wykonaną na zlecenie wojewody mazowieckiego władze stołecznego ratusza zdecydowały się jej nie kwestionować, pod warunkiem pilnego, dobrowolnego wydania terenu należącego do miasta stołecznego Warszawy, przeznaczonego pod inwestycję - powiedział w piątek rzecznik stołecznego Ratusza, Tomasz Andryszczyk. W połowie stycznia wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski informował, że trwa procedura egzekucyjna i na luty zaplanowane jest przejęcie tej nieruchomości. Taką możliwość daje tzw. specustawa drogowa. Na razie nie wiadomo, czy to postępowanie zostanie zawieszone. Prawo pozwala urzędnikom zająć teren bez zgody właściciela, któremu należeć się będzie odszkodowanie, wyliczone według cen rynkowych. Rzeczoznawca określił tę kwotę, ale właściciel komisu zgłosił zastrzeżenia do niektórych elementów wyceny. Koszt budowy skrzyżowania ulic: Grochowskiej, Marsa, Ostrobramskiej i Płowieckiej wynosi około 125 mln zł. Modernizacja tego dużego węzła komunikacyjnego na terenie lewobrzeżnej Warszawy to ostatni etap budowy Trasy Siekierkowskiej.