Na plakatach, które zawisły w autobusach, tramwajach, metrze i pociągach SKM pasażerowie mogą przeczytać porady, jak uchronić się przed kradzieżą. W telewizji publicznej będą emitowane spoty, informacje pojawią się także w internecie. W ramach akcji, bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej będą pilnować policjanci. Kampania potrwa do 23 grudnia. ZTM podkreśla, że zbliżające się święta to czas żniw dla kieszonkowców, którzy wykorzystują nieuwagę podróżnych podczas tłoku na dworcach, peronach, przystankach i w sklepach. - Złodzieje kieszonkowi zazwyczaj działają w grupie. Ich metody zwykle się różnią, zależą od doświadczenia i okoliczności. Zespoły złożone z kobiet działają przeważnie w sklepach, grupy męskie "łowią" w pojazdach komunikacji miejskiej i na dworcach kolejowych - poinformował ZTM powołując się na policyjne analizy. Według ZTM członkowie grup złodziejskich działają zgodnie z podziałem ról: tzw. robotnik dokonuje kradzieży; tzw. tycer obserwując typuje przyszłą ofiarę, powoduje sztuczny tłok, zasłania robotnika i jego rękę; tzw. świeca prowadzi obserwację, rozpoznaje przebywających w rejonie kradzieży policjantów; tzw. konik przyjmuje od robotnika skradzione przedmioty i odchodzi w bezpieczne miejsce. Partnerami w kampanii "Nie daj się złowić" są m.in. ZTM, Komenda Stołeczna Policji, Koleje Mazowieckie.