Według stołecznych władz, z przekazywanych dla UEFA raportów wynika, że Warszawa będzie miała wystarczająco wydajny system komunikacyjny, "aby obsłużyć Stadion i miejsca dla kibiców, lotniska o potencjale zdolnym odprawić kibiców, odpowiednią liczbę wysokiej klasy pokoi hotelowych, a także właściwe zabezpieczenie medyczne i związane z bezpieczeństwem imprezy". Budowa Stadionu Narodowego dla 55 tys. widzów ma kosztować 1,2 mld euro. Z harmonogramu, który przedstawił inwestor - Narodowe Centrum Sportu - wynika, że do 15 czerwca ma być gotowy projekt budowlany stadionu, a w październiku br. ruszy palowanie terenu pod budowę obiektu. - Przygotowania do budowy Stadionu Narodowego przebiegają zgodnie harmonogramem - zapewnił dyrektor miejskiego biura sportu i rekreacji Wiesław Wilczyński. Główne działania podjęte w pierwszym roku przygotowań Warszawy do Euro 2012 to rozpoczęcie procesu inwestycyjnego dla większości przedsięwzięć związanych z organizacją tej imprezy - poinformował stołeczny urząd miasta. Określono ponad 60 kluczowych zadań, z których połowę stanowią inwestycje drogowe i transportu miejskiego. Związane są one przede wszystkim z planami budowy obwodnic Warszawy - miejskiej i śródmiejskiej (wraz z dwoma nowymi mostami) oraz z budową centralnego odcinka II linii metra.