- Polacy planują zrobić zakupy świąteczne między 1 a 15 grudnia. Polska wyróżnia się silną koncentracją aktywności zakupowej w tym okresie - wyjaśnia Magdalena Jończak, dyrektor działu konsultingu Deloitte. O tym, że nie wolimy zostawić zakupów na później, świadczą też dane portalu aukcyjnego Ebay. Wynika z nich, że 14 grudnia wypada dzień, kiedy kupowanych jest najwięcej przedmiotów. Firmy kurierskie, jak i same e-sklepy zwykle już od początku grudnia zaczynają informować klientów, do kiedy złożenie zamówienia gwarantuje zrealizowanie dostawy na czas. Allegro, czyli najpopularniejszy i największy sprzedawca internetowy w Polsce, już rozpoczęło kampanię reklamową zachęcającą do zrobienia zakupów świątecznych w sieci. Jak zapewnia Tomasz Buraś, prezes DHL Express Poland, program przygotowania do szczytu paczkowego rozpoczął się już w drugim kwartale. Jest to szereg projektów mających na celu przygotowanie sieci i infrastruktury technicznej do obsłużenia zwiększonego wolumenu przesyłek oraz contact center do obsługi większej liczby zapytań klientów. Inne firmy także zwierają szyki i szykują się do najważniejszego okresu w roku. W poprzednich latach liczba przesyłek rosła proporcjonalnie do obrotów w e-handlu, czyli o co najmniej kilkanaście procent rocznie. - I tak zawsze pojawia się sporo zamówień, które zrealizujemy dopiero po świętach. Klienci zawsze liczą, że może jednak się uda - przyznaje jeden z e-sklepów.