Próby obciążeniowe, podczas których sprawdzane są ugięcia i drgania konstrukcji, to standardowa procedura przed dopuszczeniem mostu do użytkowania. Testy na budowie mostu Północnego trwały od wtorku do piątku. - Ugięcia i drgania mostu spełniają normy określone w projekcie. Wyniki zostaną dołączone do wniosku do nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie mostu - powiedziała Gajewska. Dodała, że nie zna terminu, kiedy wniosek będzie złożony. Budowa części drogowej mostu ma się zakończyć w grudniu, nie wiadomo jednak, kiedy przeprawą przejadą samochody, gdyż zgodę na użytkowanie musi jeszcze wydać nadzór budowlany. Na pewno do końca roku nie zostanie zakończona budowa części tramwajowej inwestycji. W czwartek na sesji Rady Warszawy stołeczni radni zdecydują, czy most będzie nosił imię noblistki Marii Skłodowskiej-Curie. Wniosek w tej sprawie zgłosili radni PO - powiedział radny PO Dariusz Dolczewski z Komisji Kultury i Promocji Miasta. Poparła go podkomisja ds. nazewnictwa, która oceniła, że nadanie imienia noblistki nowo budowanemu mostowi będzie "hołdem stolicy złożonym warszawiance, Polce znanej na całym świecie". Negatywną opinię w tej sprawie wyraziły z kolei rady dzielnic: Białołęki i Bielan oraz Zespół Nazewnictwa Miejskiego. - Najlepszą i już utrwaloną nazwą dla tej przeprawy jest nazwa Most Północny - ocenił zespół. W sondażu stołecznego Centrum Komunikacji Społecznej ponad 80 proc. warszawiaków opowiedziało się za nazwą most Północny; prawie 16 proc. chciałoby, aby most nosił imię Marii Skłodowskiej-Curie. W sondażu zagłosowało 7,4 tys. osób. O tym, że most powinien nosić imię Marii Skłodowskiej-Curie, mówiła we wrześniu podczas debaty przedwyborczej na Kongresie Kobiet wiceprzewodnicząca PO, prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. W 2009 r. prezydent stolicy zapowiadała, że złoży do rady miasta wniosek o nadanie mu imienia Jana Pawła II. Budowa trasy mostu Północnego jest jedną z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Most połączy Białołękę z Bielanami, ma rozładować ruch na moście Grota-Roweckiego, którym w godzinach szczytu przejeżdża nawet 7 tys. samochodów na godzinę. W grudniu ma zostać zakończona budowa części drogowej trasy mostu Północnego od ul. Modlińskiej do węzła Metro Młociny; gotowe mają być także wiadukty, oprócz wiaduktu ul. Modlińskiej. Nie wiadomo jednak, kiedy przeprawą przejadą samochody, gdyż zgodę na użytkowanie musi jeszcze wydać nadzór budowlany. Wiadomo, że w tym roku nie uda się zakończyć budowy części tramwajowej inwestycji. Obecnie na budowie mostu Północnego trwają prace wykończeniowe: prace przy barierkach, ogrodzeniach, ekranach dźwiękochłonnych. Budowa całej przeprawy miała zakończyć się pod koniec 2011 r. Most Północny będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. W rejonie mostu będą też estakady i łączniki w wielopoziomowych węzłach i skrzyżowaniach, ściany oporowe, kładki dla pieszych, ścieżki rowerowe i ekrany akustyczne. Koszt budowy odcinka trasy mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.