Goście PR24, uczestnicy kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie", zgodnie przyznają, że aktywizacja społeczeństwa jest najważniejsza. Jak tłumaczy Mariusz Bogucki, pełnomocnik burmistrza Piastowa do spraw profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom, tylko w ten sposób można działać skutecznie. Społeczeństwo powinno za każdym razem reagować, gdy widzi sytuacje, kiedy to osoba niekoniecznie wyglądająca na 18 lat kupuje alkohol. Dobrym sposobem na zapobieganie spożywania alkoholu przez niepełnoletnich są świetlice środowiskowe. Joanna Szczuka, kierownik takiej świetlicy, zaznacza, że najważniejsza jest domowa atmosfera i żmudna praca ze stałą grupą, po to żeby młodzi ludzie nie myśleli o piciu alkoholu. Kampania "Pozory mylą, dowód nie" ma na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.