Remont dalekobieżnych torów na moście pozwoli pociągom rozwinąć prędkość do 60 km/h. Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, Mirosław Siemieniec tłumaczy, że będzie on przebiegał etapowo. Najpierw będzie modernizowany tor w kierunku zachodnim. Prace na nim potrwają do końca kwietnia. Później roboty rozpoczną się na torze prowadzącym na wschód. Dzięki temu drożność ruchu na przeprawie będzie zachowana. Prace oznaczają zmiany w organizacji ruchu. Z wielu połączeń odciążony zostanie Dworzec Centralny - dodaje Zuzanna Szopowska z PKP Intercity. Jego funkcję, dla czterdziestu połączeń, przejmie Dworzec Gdański. Tutaj swój bieg rozpoczynać będzie część składów wyjeżdżających na północ i wschód, na przykład do: Olsztyna, Białegostoku, Suwałk i Terespola. Na tej samej stacji swój bieg kończyć zaś będą pociągi jadące z zachodu, między innymi z: Poznania, Szczecina i Berlina. Zmiany mogą wprawić w zakłopotanie. Dotyczy to szczególnie osób, które będą zmuszone do dodatkowych przesiadek - uważa Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Przewiduje on szczególny tłok w metrze między Dworcami: Gdańskim, a Centralnym. Podróżujących nurtować mogą też dojazdy na poszczególne stacje w mieście. Brakuje bezpośredniego połączenia kolejowego między Dworcem Wschodnim a Gdańskim. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej PKP. Zmiany w ruchu pociągów będą obowiązywać do połowy czerwca.