Podczas kolejnej edycji akcji "Patrole czystości" sprawdziły toalety publiczne w sześciu polskich miastach: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie i Chorzowie. Wyniki badań przedstawiono w czwartek w Warszawie. Dwuosobowe zespoły sprawdziły dwukrotnie - latem i jesienią - aż 400 toalet publicznych - nie tylko na stadionach, lecz również na dworcach, lotniskach, w restauracjach oraz miejscach, gdzie mogą pojawić się turyści. W dotychczasowych trzech edycjach akcji najlepiej ze wszystkich wymienionych miast wypadł Kraków, najgorzej - Gdańsk i Chorzów. Najlepszym obiektom przyznano odznaki "Czysta toaleta". Aby zdobyć to wyróżnienie, należało uzyskać minimum 65 na 100 punktów w ankiecie, oceniającej m.in. oznakowanie toalety, jej czystość, zapach, a także obecność wyposażenia podstawowego i dodatkowego (np. wieszaków na kurtki, przewijaków dla niemowląt itp.). Dwa spośród wszystkich ocenianych w tej edycji obiektów - toaleta w restauracji Milk and Co w Krakowie oraz w Pizza Hut "Gruba Kaśka" w Warszawie uznano za toalety idealne - zdobyły maksymalną ilość punktów. Dziennikarzom przedstawiono również wyniki badań OBOP na temat stanu toalet na polskich stadionach przeprowadzonych wśród polskich kibiców, działaczy, komentatorów i dziennikarzy sportowych. Piłkarze najbardziej uskarżali się na konieczność dzielenia łazienki z zawodnikami drużyny przeciwnej, a komentatorzy i dziennikarze sportowi na to, że dzielą je z kibicami, kibice natomiast narzekali na to, że toalet jest za mało i są za małe. - Nasza akcja jest kampanią społeczną, mającą na celu uświadomienie społeczeństwu znaczenie problemu czystości toalet publicznych w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej - powiedział prezes firmy CWS-boco, Andrzej Smółko, będącej organizatorem kampanii. Zainteresowani przebiegiem akcji mogą śledzić wyniki na bieżąco za pośrednictwem strony internetowej kampanii, gdzie udostępnione są aktualne rankingi toalet we wszystkich miastach.