Projekt "Promujemy Polskę Razem" będzie dofinansowany z unijnego programu "Innowacyjna Gospodarka". - UE dała nam na trzyletnią kampanię 30 mln euro (ponad 110 mln zł). Pieniądze mają zostać wydane w ciągu trzech lat (2010-1012) - zapowiada minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska,. POT planuje promocję Polski głównie na najbardziej strategicznych dla nas rynkach: Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. W promocji chce nawiązać do prezydencji Polski w UE w 2011 roku oraz do mistrzostw Europy w 2012 r. - Hasłami, które mają promować Polskę będą: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność i kreatywność. Każdemu z tematów towarzyszyć będzie spot reklamowy pokazujący inne miasto lub region - mówi Rafał Szmytke, prezes POT. Cudzoziemiec dowie się m.in., że w Warszawie można się nieźle zabawić, w Poznaniu zbudują mu żaglówkę, a w Krakowie trzeba dobrze pilnować żony, która zapewne zgubi się na Wawelu. W kolejnych polskich miastach jest już mniej intrygująco. Wrocław to mekka muzyki, Gdańsk - spacerów po plaży, a Mazury to oczywiście żaglówki, a także spacerujące po lesie....łosie. Czy radosne filmiki to najlepszy sposób na promocję Polski? Nie wiadomo. Według Instytutu Turystyki w pierwszym półroczu 2010 r. do Polski przyjechało 28 mln cudzoziemców (wzrost o 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego). Turystów (tych, którzy spędzili u nas przynajmniej jedną noc) było 5,5 mln (wzrost o 4 proc.). A ty jak zareklamowałbyś Polskę? Włącz się do dyskusji