64 proc. Polek jest pozytywnie nastawionych do pomysłu otwarcia własnego biznesu - wynika z badań GfK dla firmy Amway. Według raportu spółki jest to jednak nadal jeden z niższych wskaźników w Europie. Co trzecia respondentka (35 proc.) wyobraża sobie otwarcie własnej firmy i jest w stanie rozważyć taką możliwość. Ale według badań panie zniechęca konieczność podejmowania wyzwań, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej działalności. Barierą jest też niepewność związana z tym, czy na pewno mają wystarczającą wiedzę oraz brak informacji o dostępności szkoleń dla biznesowych debiutantów. Jak wynika z badań, 47 proc. kobiet w Polsce nie czuje się wystarczająco przygotowanych do prowadzenia własnej firmy. I z tych powodów 48 proc. przyznaje, że obawia się rozpoczęcia własnej działalności. Badanie przeprowadzono w 14 krajach, uczestniczyło w nim ponad 13 tys. osób w wieku powyżej 14 lat; w Polsce wzięło w nim udział tysiąc kobiet i mężczyzn.