Pierwszy etap prac obejmie odcinek od ul. Żelaznej do Al. Jana Pawła II. Władze dzielnicy zapewniają, że Chłodna będzie przejezdna dla samochodów. Z ruchu wyłączane będą poszczególne odcinki i boczne ulice. Władze spodziewają się pewnych utrudnień w pracach, gdyż ulica nie była nigdy remontowana i nie wiadomo, co można będzie znaleźć pod powierzchnią. - Głównym celem jest uporządkowanie Chłodnej. W planach jest przebudowa całej ulicy, począwszy od zmiany ruchu kołowego i pieszego, aż po odtworzenie zabytkowej nawierzchni i architektury. Będzie jedna jezdnia dwukierunkowa oraz deptak, gdzie powstanie miejsce dla ogródków restauracyjnych i na organizowanie wystaw. Pojawią się nowe ławki, latarnie oraz parking - powiedziała rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Wola, Anna Fiszer-Nowacka. - Dzięki pozostałościom torów będzie można odtworzyć również tramwaj konny i korzystać z niego przy różnego rodzaju uroczystościach". W planach jest również przypomnienie miejsca, gdzie znajdowała się kładka łącząca małe i duże getto. Aby zaznaczyć przejście dla pieszych oraz miejsce, gdzie znajdowały się schody prowadzące na kładkę, po obu stronach ulicy staną dwa maszty, a między nimi - podświetlone przewody, które będą przypominać kładkę nad ulicą. - Chcemy, żeby Chłodna stała się sercem Woli, deptakiem wolskim - mówiła Fiszer-Nowacka. Sam pomysł rewitalizacji ulicy narodził się kilka lat temu i został zawarty w wieloletnim planie inwestycyjnym na lata 2005-2011. Zakończenie prac planowane jest na jesień 2011. Koszt remontu wyniesie ok. 11 mln zł. W rozpoczęciu prac udział wezmą: prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, burmistrz Dzielnicy Wola Marek Andruk, architekt Krzysztof Pasternak - autor projektu rewitalizacji, i generalny projektant Zbigniew Pietrzyk. Ulica Chłodna została wytyczona w XVIII wieku, projektantami kamienic, które się na niej znajdują, byli wybitni architekci, m.in. Henryk Marconi, Adam Idzikowski, Alfons Kropiwnicki, Stefan Baliński. W czasie II wojny światowej ulica znalazła się na terenie getta, jednak tranzytem przez środek Chłodnej przejeżdżał tramwaj łączący "aryjskie" części miasta.