W poniedziałek w stołecznym ratuszu podpisano umowę między Zarządem Transportu Miejskiego a samorządami miejscowości leżących wzdłuż tzw. linii otwockiej, które będą współfinansować przedsięwzięcie. Od 1 września pasażerowie, oprócz istniejących połączeń Kolei Mazowieckich, będą mieli do dyspozycji 20 kursów SKM na dobę. Na razie pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z Otwocka będą kończyć bieg na stacji Warszawa Wschodnia. Od grudnia trasa prawdopodobnie zostanie wydłużona do Warszawy Zachodniej. Jak powiedziała przy podpisywaniu umowy prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, większa liczba kursów pozwoli zmniejszyć tłok na tej trasie. ZTM chce też uruchomić lokalne linie autobusowe, którymi pasażerowie będą mogli dojechać do stacji kolejowych na linii do Otwocka. ZTM otworzył też nowy parking systemu P&R przy przystanku Warszawa-Anin. Planowany jest też taki parking przy stacji Warszawa-Wawer. Ma zostać uruchomiony w 2011 roku. Początkowo pociągi SKM linii S1 miały zacząć kursować dopiero pod koniec 2011 r. Jak argumentuje ZTM, na ich wcześniejsze uruchomienie wpłynęła duża liczba pasażerów tzw. linii powodziowej, zorganizowanej w czerwcu br., gdy na skutek podejrzenia podmycia Wału Miedzeszyńskiego przez wezbraną Wisłę trasa ta została zamknięta. Mieszkańcy południowych dzielnic prawobrzeżnej Warszawy i pobliskich miejscowości dojeżdżali wówczas do centrum miasta pociągami SKM. Kursowały one wtedy na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Falenica. FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");