ZMID porozumiał się z PKP PLK, dzięki czemu ruch pociągów na torach pod rozbieranym obecnie starym wiaduktem będzie czasowo wstrzymywany. Porozumienie z PKP było konieczne, aby możliwa była rozbiórka całej konstrukcji wiaduktu. Dotychczas prace prowadzono tylko na jego nawierzchni. Jak powiedziała Gajewska, ruch pociągów będzie wstrzymywany na kilka godzin i tylko w nocy, kiedy torami pod wiaduktem przejeżdża ich najmniej. Budowa nowej, tymczasowej przeprawy rozpocznie się ok. 6 kwietnia i potrwa dwa tygodnie. Po próbach obciążeniowych zostanie udostępniona do ruchu. Jak zaznaczyła Gajewska, piesi będą mogli w tym czasie korzystać z pobliskiego wiaduktu nad ul. Słomińskiego. Na tymczasowym wiadukcie w obu kierunkach powstanie jeden pas ruchu dla samochodów i dwa chodniki dla pieszych. Koszt inwestycji to blisko 7 mln zł. Na wykonawcę częściowej rozbiórki wiaduktu w ul. Andersa i budowy tymczasowej przeprawy wybrano konsorcjum firm Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty i Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego Mazowieckie Mosty, które zaoferowało najlepsze warunki. Rozbiórka elementów konstrukcyjnych starego wiaduktu rozpocznie się 25 marca i potrwa dziewięć dni. Przez pierwszy tydzień roboty będą prowadzone przez całą dobę. Wiadukt przy ul. Andersa zamknięty został z końcem lutego br. w związku z jego złym stanem technicznym.