Reklama

Reklama

Od 1 stycznia potanieją bilety

Pasażerowie kolei za bilet na trasach Warszawa - Kraków i Wrocław - Przemyśl od nowego roku zapłacą średnio kilkanaście złotych mniej niż do tej pory. Od 1 stycznia w pociągach Tanich Linii Kolejowych zaczną obowiązywać nowe oferty biletowe.

Jak wyjaśnił Szafurski, każdej ofercie promocyjnej będzie przypisany inny kolor; od nowego roku pasażerowie będą mogli kupić bilet fioletowy, czyli do wykorzystania w określonym dniu na konkretnej trasie, oraz niebieski, czyli obejmujący pięć przejazdów w cenie czterech, do wykorzystania przez trzy miesiące.

Reklama

Od nowego roku bilet fioletowy będzie obowiązywał na bardzo popularnych wśród pasażerów trasach Warszawa - Kraków i Wrocław - Przemyśl. Szafurski wyjaśnił, że bilety na pociąg TLK na tych liniach będą o kilkanaście złotych tańsze, niż przewoźnik proponował do tej pory. Ponadto bilet w drugiej klasie będzie o kilka złotych tańszy niż przejazd tego samego odcinka pociągiem Przewozów Regionalnych InterRegio. - Myślimy o rozszerzeniu oferty, więc tych tras będzie więcej. Najprawdopodobniej trzecią trasą, którą obejmie promocja będzie połączenie Poznań - Wrocław - powiedział.

Ponadto przewoźnik planuje wprowadzić od lutego przyszłego roku tzw. szary bilet, uprawniający do 20 proc. zniżki na podróż powrotną; chce również zaoferować bilet zielony, który obejmie pociągi uruchamiane z jakiejś okazji, np. dowożące pasażerów na koncert albo mecz.

Sposobem na promocję nowych ofert wśród pasażerów ma być uruchomiony w poniedziałek portal internetowy, za pośrednictwem którego będzie można kupić bilet, zapoznać się z ofertą i rozkładem jazdy. Ponadto firma chce zamieszczać na nim pliki muzyczne, filmy o kolei czy blogi.

Szafurski nie ukrywał, że przewoźnik chce nowymi ofertami konkurować z samorządowymi Przewozami Regionalnymi, jednak jak zaznaczył, według niego o wiele groźniejszym konkurentem PKP Intercity jest transport drogowy i lotniczy. Dodał, że w naszym kraju na razie prawdziwa konkurencja między przewoźnikami kolejowymi jeszcze się nie zaczęła, ponieważ na polski rynek nie weszli jeszcze zagraniczni przewoźnicy. - To dopiero przygrywka - podkreślił.

PKP Intercity to drugi po Przewozach Regionalnych przewoźnik pasażerski w Polce. W pierwszym półroczu 2009 r. zysk netto spółki wyniósł 13 mln zł. Jest planowana prywatyzacja przewoźnika.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje