- Pociąg został wyprodukowany w firmie Newag. Ma sześć wagonów i wyróżnia go niskie zużycie energii - mówi Wioletta Wójs, specjalista do spraw kontraktów strategicznych w dziale metro nowosądeckiej firmy Newag. Pojazd może pomieścić około 1400 osób, w tym ponad 200 na miejscach siedzących - tłumaczy inżynier Michał Zborowski z firmy Newag. Jak dodaje, fotele rozmieszczone są po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie wnętrza. Ma wbudowany system ATC, który w przyszłości ma pozwolić na jazdę bez maszynisty na II linii metra. Testy pociągu potrwają w Warszawie przynajmniej trzy miesiące, potem rozpocznie się seryjna produkcja. W sumie dla Metra Warszawskiego zostanie wybudowanych 35 pociągów. Jest to wspólna inwestycja firmy Newag i międzynarodowego koncernu Siemens. 25 pojazdów zostanie wyprodukowanych w Nowym Sączu, a 10 w Wiedniu. Co najmniej 10 składów będzie obsługiwało I linię, pozostałe II linię metra.