Rzecznik prasowy PKP Łukasz Kurpiewski wyjaśnił, że dworzec jest kopią starego budynku tyle, że teraz jest to nowoczesna konstrukcja. Do budowy zostały zastosowane nowoczesne materiały. Przestrzeń związana z obsługą podróżnych ma zupełnie nową aranżację. Wydzielono zespół obsługi klienta z kasami, poczekalnią, pełną informacją o rozkładzie jazdy, przechowalnią bagażu i toaletami. Skrzydła wschodnie i zachodnie zostały natomiast przeznaczone na działalność handlowo - usługową. Kierownik budowy dworca Wojciech Szpotowicz wyjaśniał, że dworzec spełnia wymagania stawiane najnowocześniejszym tego typu budynkom. Jest tam zamontowany nowoczesny system zarządzania obiektem, jest klimatyzacja oraz system ogrzewania hali dworcowej. Zamontowanych zostało 60 kamer, co ma podnosić bezpieczeństwo podróżnych. Obiekt jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. W budynku znajduje się 6 wind. Łukasz Kurpiewski wyjaśnia, że dworzec Warszawa Wschodnia będzie bardzo ważnym miejscem podczas Euro 2012. Tutaj obok Warszawy Centralnej i Warszawy Stadion, przyjeżdżać będą kibice. Z dworca jest blisko do Stadionu Narodowego, mimo to zostaną tam na czas Euro uruchomione punkty informacyjne. Obok dworca kolejowego Warszawa Wschodnia, w najbliższych dniach, tuż przed rozpoczęciem Euro, pasażerom udostępnione zostaną między innymi gruntownie wyremontowane, nowoczesne dworce we Wrocławiu i Gdyni. W ciągu ostatniego roku, zupełnie nową formę zyskało 30 dworców w całym kraju.