Zgodnie z umową podpisaną w czwartek między Miejskimi Zakładami Autobusowymi (MZA) a firmą MAN Truck & Bus Polska, pierwsze 10 autobusów miałoby trafić do stolicy przed końcem listopada. Prezes MZA Mieczysław Magierski zadeklarował jednak szybszą realizację kontraktu, tak by do tego czasu zrealizować większość zamówienia. Według zapowiedzi władz miasta, będą to jedne z najnowocześniejszych autobusów jeżdżących w stolicy; przystosowane dla niepełnosprawnych, wyposażone w monitoring, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, system liczenia pasażerów wchodzących i wychodzących oraz biletomaty. Pojazdy będą też mieć zainstalowany system samogaszenia komory silnika. Wartość kontraktu to ponad 118 mln zł. Kryterium decydujące w 75 proc. o wyborze zwycięzcy przetargu to cena. Poza tym pod uwagę brano także: terminy dostawy, parametry silnika, gwarancję niezawodności oraz dostosowanie do biopaliwa. Zamówienie zostanie sfinansowane w formie leasingu operacyjnego. Prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz, obecna przy podpisywaniu umowy podkreśliła, że skala wymiany taboru warszawskiej komunikacji miejskiej przez ostatnie 3,5 roku, jest bez precedensu w historii miasta. W tym okresie wymieniono 600 z 1500 autobusów. Jak dodała, inwestycje miasta w rozwój komunikacji miejskiej nie ograniczają się tylko do autobusów. Przypomniała, że do 2013 roku na torowiska wyjedzie 186 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Jeden już kursuje, kolejne 33 pojawią się do końca roku, a 120 do mistrzostw Euro 2012. - W sierpniu rozpoczną się prace przy budowie drugiej linii metra - trwa przetarg na 35 składów, które będą obsługiwać przede wszystkim tę linię - zapowiedziała Gronkiewicz-Waltz. Dodała, że miasto planuje także zakup co najmniej 40 autobusów na gaz, 13 nowych składów SKM, które będą kursować na linii Okęcie-Centrum, oraz uruchomienie nowych linii tramwajowych do Wilanowa i na Gocław.