- Muzeum Narodowe w Warszawie jest parę tygodni przed swoją wielką datą: 17 maja rozpoczynamy obchody Roku Jubileuszowego. Muzeum powołane ustawą z dnia 20 maja 1862 roku obchodzi 150. rocznicę swego istnienia. Rozmaite okoliczności sprawiły, że na przygotowania mieliśmy mniej niż rok. W ciągu tego roku Muzeum przeszło wewnętrzną restrukturyzację, a do końca jubileuszu - który traktujemy jako proces przemian - przeobrazi się całkowicie. Procesowi temu towarzyszyć będzie wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej muzeum - mówi dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie Agnieszka Morawińska. Jak informuje Wakuła, nowa identyfikacja wizualna sukcesywnie wprowadzana będzie w gmachu głównym Muzeum Narodowego, a następnie w oddziałach - najpierw w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni. - Czytelne połączenie logo MNW i jego oddziału - Królikarni pozwala na przejrzyste pokazanie związku między obiema instytucjami. Do tej pory często musieliśmy tłumaczyć, że Królikarnia jest częścią Muzeum Narodowego w Warszawie. Mamy nadzieję, że nowa identyfikacja wizualna pozwoli nam uniknąć tych problemów - mówi kuratorka Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni Agnieszka Tarasiuk. Autorzy nowego logo to Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter - opracowali nowe logo we współpracy z Research Studios - firmą, która ma na koncie realizacje projektów graficznych m.in. dla BBC, "The Times", Design Museum czy Barbican Center w Londynie.