- W godzinach porannego szczytu łącznie jeździ w Warszawie około 1400 autobusów należących do czterech przewoźników - Miejskich Zakładów Autobusowych, ITS Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki oraz Mobilis. Nowe autobusy mają zwiększyć tę liczbę - powiedział rzecznik prasowy ZTM Igor Krajnow. Nowoczesne autobusy mają być niskopodłogowe i klimatyzowane, wyposażone w system monitoringu. Kierowca będzie miał zapewnioną łączność radiową z dyspozytorem, co ma zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Nowością mają być automaty do sprzedaży biletów jednorazowych, które w warszawskich autobusach zamontowane będą po raz pierwszy. Pojazdy będą dostosowane także do potrzeb osób niepełnosprawnych - będą wyposażone w funkcję obniżania podłogi do poziomu krawężnika oraz system głosowego zapowiadania przystanków. Oferty przetargowe zostaną otwarte 16 marca. Umowa z wybranym przewoźnikiem będzie podpisana na lata 2009-2016. 30 autobusów o długości 12 m i 20 o długości 9 metrów będzie wprowadzanych do ruchu etapami. Pierwsze z nich mają wyjechać na ulice 5 miesięcy od daty podpisania umowy, ostatnie - 2 miesiące później.