Konsultacje społeczne na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizuje Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autorzy ankiety chcą dowiedzieć się, jakie zdanie o elektronicznych podręcznikach mają uczniowie i nauczyciele oraz jakiej wiedzy na temat e-podręczników im brakuje. Specjalną ankietę wypełniło do tej pory około 7 tysięcy osób, prawie połowa z nich to nauczyciele. - Uczniowie i nauczyciele spodziewają się, że e-podręczniki poprawią poziom nauczania - mówi Maja Głuśniewska z zespołu informacyjnego programu "Cyfrowa szkoła". Zdaniem przedstawicielki programu, większość nauczycieli uważa, że nowe podręczniki zwiększą kreatywność uczniów (25 procent ankietowanych) i poprawią jakość edukacji w Polsce (19 procent nauczycieli). Jak dodaje Maja Głuśniewska, ankieta zawiera także pytania otwarte. - Pytani przeważnie wyrażają w nich swoje obawy odnośnie wprowadzenia elektronicznych podręczników do szkół. Obawy te dotyczą najczęściej dostępności e-podręczników na poszczególnych systemach operacyjnych czy w różnych urządzeniach - podkreśla. Maja Głuśniewska twierdzi, że dzięki ankiecie Ministerstwo Edukacji Narodowej będzie mogło lepiej przygotować wprowadzenie elektronicznych książek do szkół. Swoją opinię i obawy na temat elektronicznych podręczników można zgłaszać do końca października.