Ta dwupoziomowa, czterosilnikowa maszyna, której powierzchnia pokładów pasażerskich porównywana jest do trzech boisk gry w tenisa, pierwszy raz była w Polsce. Tuż przed godziną 8. samolot lecący z Frankfurtu wylądował na stołecznym lotnisku, gdzie przebywał ponad godzinę. Jego przylot wzbudził zainteresowanie wśród mieszkańców Warszawy, którzy licznie przybyli w okolice lotniska, aby go oglądać. A380 ma ponad 70 m długości, 24 m wysokości, a rozpiętość jego skrzydeł sięga ok. 80 m. Maksymalna jego masa przy starcie może wynosić ponad 560 ton. Pojemność wszystkich trzech pokładów maszyny, w tym luku towarowo-bagażowego, pozwala pomieścić 35 mln piłeczek pingpongowych. - Nasze lotnisko jest przygotowane do przyjmowania tak wielkich maszyn. Byłoby wspaniale gościć tego typu samoloty w ruchu regularnym. Mamy wystarczająco miejsca, aby taki samolot miał gdzie zaparkować, może być podstawiony do rękawa, przez który pasażerowie bezpośrednio wchodzą do maszyny - powiedział na konferencji prasowej dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec. Dodał, że Lufthansa jest trzecim, najważniejszym przewoźnikiem, który lata na warszawskie lotnisko. Dyrektor generalny Lufthansy w Polsce Bart Buyse powiedział, że wizyta A380 w Warszawie jest związana z 40-leciem obecności niemieckiego przewoźnika na polskim rynku. Pierwszy rejs wykonał on z Frankfurtu do Warszawy 2 kwietnia 1971 r. - W ubiegłym roku Lufthansa przewiozła 1,2 mln pasażerów na trasach między Polską a Niemcami i odnotowała 12-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu z 2009 rokiem - powiedział. Dodał, że Lufthansa wykonuje ok. 200 lotów tygodniowo między Polską, a Niemcami. A380 Lufthansy zabiera na pokład 526 osób. Nowa kabina klasy pierwszej ma osiem foteli na górnym pokładzie. Na tym samym poziomie znajduje się także kabina klasy biznes z 98 miejscami. 420 miejsc mieści się na dolnym pokładzie w klasie ekonomicznej. Pierwszego Airbusa A380 Lufthansa odebrała w maju 2010 r.; teraz ma 5 takich maszyn z 15 przez nią zamówionych. Maszyny latają m.in. z Frankfurtu do Pekinu, Johannesburga i Nowego Jorku. Na całym świecie latają 44 takie samoloty w barwach Air France - 4, Emirates - 15, Qantas - 9, Singapore Airlines - 11 oraz Lufthansy - 5.