Druga oferta złożona została przez konsorcjum w składzie: Pojazdy Szynowe Pesa z Bydgoszczy i Bankowy Fundusz Leasingowy. Zaproponowana przez nie cena to 119,6 mln zł. Jak powiedział rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow, wśród kryteriów przetargu 78 proc. stanowi cena. Dodatkowe punkty komisja przetargowa może przyznać za skrócenie czasu dostarczenia nowych składów, a to przewidują obie oferty. W tańszej ofercie zaproponowano dostarczenie pociągów w ciągu 10 miesięcy, w czasie o miesiąc krótszym mogłyby pojawić się pociągi z Bydgoszczy. W ogłoszeniu o przetargu napisano, że ma to być 1,5 roku. Krajnow podkreślił, że przetarg będzie rozstrzygnięty jak najszybciej, by nowe pociągi mogły wyjechać na tory w przyszłym roku. Każdy z nich będzie złożony z czterech klimatyzowanych i wyposażonych w monitoring wagonów. Zostaną też przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Część siedzeń w wagonach ma być ustawiona naprzeciw siebie, w dwóch rzędach, a część tak jak w wagonach metra - wzdłuż ścian i frontem do środka wagonu. Do czasu zakupu kolejnych 13 pociągów oraz uruchomienia kolejowego łącznika między lotniskiem Okęcie a linią radomską, pociągi będą kursowały na trasie z Sulejówka do Pruszkowa. Potem zostaną skierowane najprawdopodobniej do obsługi linii otwockiej.