Jak powiedziała wicerzecznik warszawskiego ratusza Agnieszka Kłąb, na następną sobotę władze miasta planują dzień otwarty dla mieszkańców, którzy chcieliby zobaczyć nową przeprawę łączącą Białołękę z Bielanami. - Robimy wszystko, żeby warszawiacy mogli świętować otwarcie mostu w następną sobotę. Będzie to jednak możliwe, gdy zgodę na jego użytkowanie wyda nadzór budowlany - powiedziała. Jak dodała, 24 marca w ciągu dnia dla ruchu pieszego otwarta zostałaby południowa przeprawa drogowa, zaś wieczorem odbyłaby się tam impreza, której główną postacią ma być patronka mostu Maria Skłodowska-Curie i jej związki z Warszawą. Stołeczny ratusz chce w ten sposób utrwalić w świadomości mieszkańców oficjalną nazwę przeprawy, wciąż powszechnie nazywanej mostem Północnym. Dla samochodów most miałby zostać otwarty dzień później. W niedzielę samochody mogłyby korzystać z obu przepraw drogowych. Jak powiedziała Kłąb, trzecia przeprawa - tramwajowa - prawdopodobnie zostanie otwarta jesienią. Wniosek o dopuszczenie do użytkowania części drogowej mostu Marii Skłodowskiej-Curie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych złożył do nadzoru budowlanego pod koniec lutego. Jak powiedziała Agata Choińska ze ZMID, komplet dokumentów to kilkaset segregatorów dokumentacji powykonawczej. Dodała, że dotychczas nadzór nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń ani nie wnioskował o uzupełnienie dokumentacji. - Wygląda na to, że wszystko przebiega pomyślnie. Decyzji jednak wciąż nie mamy, więc trudno mi powiedzieć, kiedy nastąpi dopuszczenie mostu do ruchu - powiedział. Most połączy prawobrzeżną Białołękę z położonymi na lewym brzegu Wisły Bielanami i będzie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w Warszawie. To jedna z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Most będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Budowa części tramwajowej oraz węzła Modlińska mają zostać ukończone w czerwcu. Po oddaniu do użytku mostu Skłodowskiej-Curie Warszawa będzie miała osiem przepraw drogowych przez Wisłę. Poza nową przeprawą są to mosty: Poniatowskiego, Gdański, Śląsko-Dąbrowski, Łazienkowski, im. gen. Stefana Grota-Roweckiego, Świętokrzyski i Siekierkowski. Umowa na budowę trasy mostu zakładała koszt inwestycji na ponad 1 mld zł. Odcinek trasy mostu od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to koszt 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.