Na usunięcie bannerów zgodzili się sponsorzy placówki, czyli Polkomtel i PKN Orlen. To precedens: reklamodawcy zauważyli szansę na promowanie swoich marek w porządkowaniu przestrzeni publicznej, a nie jej zaśmiecaniu. Ta pozytywna inicjatywa muzeum nie zmienia jednak faktu, że ścisłe centrum Warszawy - np. budynki wzdłuż Al. Jerozolimskich - wyglądają jak reklamowy śmietnik. Płachtami zasłonięty jest m.in. Dworzec PKP Śródmieście, Rotunda, Universal i dawna Cepelia - wytyka gazeta. Tymczasem antyreklamowe rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z połowy grudnia ubiegłego roku miało usunąć płachty z okien budynków polskich miast. Dlaczego prawie nic się nie zmieniło? Nowe przepisy dotyczą tylko domów mieszkalnych. Poza tym są pełne luk, które wykorzystują firmy reklamowe - pisze "Życie Warszawy" w dzisiejszej publikacji. FB.init("baac9ef38ccd29fc91ce2d9d05b4783b");