- Mural jest utrzymany w odcieniach czerni, szarości i żółci. Przedstawia sylwetkę człowieka gotującego się do skoku w przestrzeń, odprowadzanego snopem światła. Towarzyszy mu napis "nie zważajcie na lęk przed bezsensem świata, nasz akrobata wykona dla Państwa skok w wiarę - opisuje jeden z jego autorów Mariusz Libel z Grupy Twożywo. Grafika jest usytuowana na północnej elewacji budynku u zbiegu ulic Moliera i Senatorskiej, nieopodal pl. Teatralnego. Wybór lokalizacji nie jest przypadkowy, niedaleko na ul. Senatorskiej 14 zginął podczas Powstania Krzysztof Kamil Baczyński. Związek z tematyką powstańczą podkreśla także wizerunek kotwicy, umieszczonej na muralu. - I to miejsce związane z tradycją powstańczą zestawiliśmy ze sztuką Grupy Twożywo skłaniającą do przemyśleń i oddającą to, co w Powstaniu najważniejsze. Z jednej strony przypomina zdanie, że jest taki moment, kiedy należy przestać się bać, a z drugiej - pytanie o sens Powstania. Po jednej stronie heroizm zrywu i obrona wartości, po drugiej - zniszczona Warszawa, która jest efektem tych działań - mówił dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego Jan Ołdakowski podczas środowego spotkania z dziennikarzami. Jak podkreśla Libel, grafika dotyka tego, czym było Powstanie z perspektywy jednostkowej i mówi o wyborze każdego człowieka, który w nim uczestniczył. - Każdy z nich musiał sobie odpowiedzieć na pewne ważne pytania dotyczące kwestii życia i śmierci, przeszłości i przyszłości, tego skąd pochodzi i jaki w ogóle jest sens tego czynu zbrojnego - powiedział. Zaznaczył równocześnie, że poprzez mural twórcy chcieli oddać hołd tym wszystkim jednostkom, które stopiły się w naszej świadomości, ponieważ nie myślimy o nich jednostkowo, lecz jako o grupie uczestniczącej w Powstaniu. - Staraliśmy się także, by ten mural mógł działać tu i teraz, dlatego przedstawiamy na muralu skok, skok w wiarę, która jest cały czas aktualna, bowiem nadal angażujemy się w różne sytuacje wierząc, że się uda - zaakcentował Libel. Muralowi towarzyszył będzie cykl współtworzonych przez Grupę Twożywo, poświęconych rocznicy Powstania Warszawskiego 10 spotów, które będą wyświetlane m.in. w mediach.