Budowa części tramwajowej mostu Skłodowskiej-Curie ma zakończyć się w czerwcu. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos poinformował, że w ciągu kilku dni zostanie podpisana umowa na wykonanie trakcji tramwajowej na moście. - Wykonawca ma 10 miesięcy na realizację inwestycji, będziemy jednak rozmawiać, by ten czas skrócić - dodał. Tramwaje przez most będą dojeżdżać do ul. Myśliborskiej - nie będzie tam pętli, gdyż planowo torowisko ma prowadzić dalej - ul. Światowida - aż do os. Winnica. Dlatego na przeprawie zostaną wykorzystane tramwaje dwukierunkowe, które aby zmieniać kierunek jazdy na przeciwny, nie muszą zawracać na pętli (kabina motorniczego znajduje się na obu końcach pojazdu, a drzwi po obu stronach). Jak dodał Karos, we wrześniu zostanie zrealizowana dostawa pierwszych sześciu tramwajów dwukierunkowych. Najpóźniej w przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony przetarg na 30 takich pojazdów. Dodał, że jeśli uda się uzyskać dofinansowanie unijne, przetarg może zostać powiększony o kolejnych 15. Tomasz Kunert ze stołecznego biura koordynacji inwestycji i remontów powiedział, że wykorzystanie tramwajów dwukierunkowych zmniejsza utrudnienia w przypadku remontów torowisk, gdyż nie trzeba zamykać tras na dużych odcinkach, np. do pętli lub rozjazdu. Most Marii Skłodowskiej-Curie, tzw. Północny, połączy Białołękę z Bielanami. To jedna z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Most będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Samochody częścią drogową mają przejechać jeszcze wiosną - do użytku musi dopuścić ją wcześniej nadzór budowlany. Koszt budowy odcinka trasy mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.