W ramach projektu "Pedałuj i płyń" zostaną zmodernizowane i przebudowane bulwary na lewym brzegu Wisły - od ul. Boleść do pomnika Syreny; dofinansowanie dotyczy odcinka od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. W ramach projektu powstał już park fontann na Podzamczu. Zaplanowano też utworzenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego, wyposażenie miejskich plaż, zrewitalizowany zostanie Port Czerniakowski. Koszt inwestycji związanych z Wisłą oszacowano na 200 mln zł. Przetarg na wykonawcę projektu przebudowy bulwarów ogłoszono w styczniu. W poniedziałek wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski poinformował na konferencji prasowej, że wykonawca zostanie wyłoniony w ciągu miesiąca. Zakończenie przebudowy odcinka od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego przewidziano na grudzień 2013 r. Wzdłuż lewego brzegu Wisły powstanie ścieżka rowerowa i deptak, po przebudowie spacerowicze będą mieli ułatwiony dostęp do wody. Na wysokości Starego Miasta zaplanowano punkt widokowy. Promenady nabrzeżne zostaną przebudowane i tak wyposażone, by mogły tam cumować łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Przejście podziemne przy ul. Boleść zostanie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zaplanowano tam pawilon informacji turystycznej, wypożyczalnię rowerów, toalety publiczne. Tu też będzie pierwszy przystanek komunikacji rzecznej. Drugi przystanek umiejscowiono przy moście Śląsko-Dąbrowskim. Przebudowane będzie także przejście podziemne przy Zamku Królewskim. Na kolejnym odcinku powstanie przejście podziemne łączące bulwary z Mariensztatem. Przy ul. Karowej będzie wodny plac zabaw dla dzieci a dalej - miejska plaża. Na wysokości ul. Lipowej przewidziano miejsce dla teatrów plenerowych, a przy Centrum Nauki Kopernik powstanie park edukacyjny. Przy moście Świętokrzyskim zaplanowano plac z kaskadami wodnymi, fontannami, pawilon usługowy i ostatni przystanek komunikacji rzecznej. Rozpoczęcie prac na tym odcinku jest uzależnione od budowy stacji II linii metra Powiśle. Z kolei rewitalizacja Portu Czerniakowskiego zakłada przebudowę pomostów i miejsc do cumowania dla jednostek sportowo-rekreacyjnych i barek mieszkalnych. Port zostanie pogłębiony a nabrzeże wzmocnione. Inwestycja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2013 r. "Nadwiślański Szlak Rowerowy" wzdłuż lewego brzegu rzeki będzie miał ponad 28 km; będzie się ciągnął od Łomianek do Konstancina-Jeziorny. To część Wiślanej Trasy Rowerowej, a także międzynarodowych połączeń rowerowych: Eurovelo E2 z Galway w Irlandii do Moskwy oraz Eurovelo E11 z Aten do norweskiego Nordkapp. "Pedałuj i płyń" to projekt współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.