W pikiecie uczestniczyło ok. 30 osób. Mieszkańcy przynieśli transparenty: "Metro budują. Targową rujnują!", "Ratujmy Targową". Jak powiedział mieszkaniec tej ulicy Targowej Jakub Gawlikowski, pikietujący domagają się zaprzestania budowy metra w rejonie pl. Wileńskiego, dopóki wykonawca (konsorcjum AGP Metro Polska - przyp. red.) nie zabezpieczy w dostateczny sposób budynków. Mieszkańcy obawiają się o swoje życie Podkreślił, że szczeliny w mieszkaniach przy ul. Targowej podczas ostatnich kilku miesięcy znacznie się powiększyły. - Mieszkańcy obawiają się o swoje życie - zaznaczył. Niektórzy mieszkańcy mówili, że pęknięcia w mieszkaniach pojawiły się dopiero po rozpoczęciu prac związanych z budową metra. - Nie wykupiłabym mieszkania, gdyby budynek był pękający - powiedziała właścicielka mieszkania przy ul. Targowej Ewa Godun. Zaznaczyła, że w związku z pęknięciami w mieszkaniach, z inicjatywy mieszkańców złożono do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Praga Północ zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez konsorcjum AGP Metro Polska. Były monitorowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy Rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska Mateusz Witczyński zaznaczył we wtorek w rozmowie z , że na trasie budowy drugiej linii metra na Pradze znajduje się 180 budynków, które były monitorowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy i będą monitorowane w jej trakcie, a także rok po zakończeniu budowy. Podkreślał wówczas, ze za każdym razem, gdy mieszkańcy zgłaszają uszkodzenia, zalecana jest ekspertyza, czy powstały one w związku z budową metra i jeśli uszkodzenia powstały z winy wykonawcy, naprawę szkód pokrywa AGP Metro Polska. Najtrudniejszy odcinek między ul. Targową a ul. Zamoyskiego Według AGP Metro Polska najtrudniejszy odcinek ze względu na stan budynków znajduje się między ul. Targową a ul. Zamoyskiego. Witczyński podkreślił, że fundamenty niektórych budynków zostały już wzmocnione za pomocą tzw. przewiertów sterowanych. Poza tym na budynkach umieszczono czujniki, które dokonują pomiarów. Zapowiedział, że pierwsza z tarcz, które wydrążą tunel drugiej linii metra z pl. Wileńskiego na Powiśle zacznie pracę w lutym. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.