Chopin Airport City to projekt przekształcenia terenów zlokalizowanych przy lotnisku w nowoczesną dzielnicę biznesową m.in. z obiektami biurowymi, handlowymi i rekreacyjnymi. Koncepcja została zaprezentowana w ubiegłym tygodniu podczas 23. edycji Międzynarodowych Targów Nieruchomości MIPIM w Cannes. - Odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z inwestorami i deweloperami, którzy wykazali bardzo duże zainteresowanie naszym projektem. Ku mojemu zaskoczeniu zainteresowanie naszym pomysłem było bardzo duże. Nawiązaliśmy wiele kontaktów, ważnych z punktu widzenia realizacji inwestycji. To dobry początek dla Chopin Airport City - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej Marzec. Wyjaśnił, że zainteresowanie projektem wyrażali developerzy, którzy działają już w Polsce, ale także ci, którzy jeszcze nie zrealizowali u nas żadnej inwestycji. Atrakcyjna lokalizacja stolicy Powoli kształtuje się pewien model finansowy i struktura tego miejsca - mówił Marzec. Jego zdaniem wizyta w Cannes pozwoli optymalnie wykorzystać teren i stworzyć miasto biznesowe, spełniające oczekiwania użytkowników i realizujące cel biznesowy. Powołał się na raport firmy CB Richard Ellis z 2012 r., w którym Warszawa zajmuje drugie miejsce wśród najbardziej atrakcyjnych lokalizacji pod inwestycje w nieruchomości w Europie i jest lepsza pod tym względem od Paryża, Berlina czy Monachium. Poinformował, że spodziewany koszt inwestycji to ok. 1 mld zł, ale bez wartości ziemi. - Czy będzie to czysto zewnętrzna inwestycja, czy też jakieś inne formy finansowania - nad tym jeszcze w tej chwili pracujemy. Myślę, że w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy będziemy mieli dość precyzyjnie określony ten model biznesowy - powiedział dyrektor portu. Dodał, że inwestycja powinna się rozpocząć w przeciągu 2 lat. Warszawa jak Amsterdam Pytany o zyski jakie może przynieść inwestycja, Marzec powiedział, że na tym etapie trudno jest je oszacować. Przedsiębiorstwu zależy na dywersyfikacji przychodów, co pozwoli na uniezależnienie się od przychodów wyłącznie lotniczych, na czym mogą skorzystać linie lotnicze. Marzec wyjaśnił, że tego typu miasteczka są dosyć powszechne na świecie. - Chiny są doskonałym przykładem, jak można wokół lotniska zbudować taki biznesowy park. My się wzorujemy na Amsterdamie - zaznaczył. W ramach projektu władze lotniska przewidują zabudowanie około 10 ha terenu i udostępnienie 165 tys. m kw. powierzchni użytkowych dla m.in. 16 budynków o przeznaczeniu biurowym. Zabudowa ma mieć 25-40 m wysokości. W planach jest wybudowanie hoteli oraz przestronnego parku z placem, na którym znajdą się restauracje, kluby fitness czy galerie handlowe. Park będzie służył pracownikom kompleksu, pasażerom, turystom i mieszkańcom Warszawy. Władze lotniska podkreślają, że Chopin Airport City będzie doskonale połączone komunikacyjnie z centrum Warszawy, między innymi dzięki linii kolejowej z lotniska, która wkrótce ma być uruchomiona. Dobiega również końca budowa systemu dróg ekspresowych wokół portu, od południa i z zachodu.