Zgodnie z rozporządzeniem, które 17 czerwca podpisał minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, krawędzie peronów podziemnej kolejki w ciągu roku miały zostać oznaczone wyczuwalnymi stopą wypustkami, tzw. guzkami. Domagał się tego m.in. Polski Związek Niewidomych. Rzecznik metra Krzysztof Malawko poinformował, że koszt, jaki poniosło warszawskie metro na dostosowanie peronów podziemnej kolejki, to 6 mln złotych. Jak dodał, wymienione na żółte zostały także szare pasy ostrzegawcze przy krawędziach starszych stacji metra; oznaczono też stopnie schodów prowadzących na perony i przeszklone elementy stacji. - To były rzeczy najpilniejsze, najsilniej postulowane przez osoby niepełnosprawne, które mogliśmy zrealizować - powiedział Malawko. Dodał, że na stacjach przy windach znajdują się oznaczenia w języku Braille'a, "tam gdzie było potrzebne, są informacje głosowe"; zaznaczył że na każdej stacji jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Malawko podkreślił, że do wykonania zostały jeszcze tylko tzw. linie prowadzące w posadzce dla osób niewidomych. - Niewidomy dzięki nim wie, w którym kierunku się porusza i nie ma możliwości zabłądzenia - wyjaśnił. Malawko poinformował, że metro wystąpiło do ZTM o dofinansowanie na ten cel. Dodał, że linie prowadzące na stacjach metra muszą we współpracy ze środowiskiem osób niewidomych zaprojektować architekci. Podkreślił też, że mają one zostać wprowadzone w ciągu pięciu lat. Rzecznik ZTM Igor Krajnow powiedział, że stacje zostaną oznaczone w ten sposób, gdy miasto w swoim budżecie przeznaczy na ten cel pieniądze. Malawko przypomniał, że 2. linia metra będzie budowana zgodnie z normami określonymi rozporządzeniem MI. Zgodnie z nim krawędzie peronów metra mają być oznaczone wyczuwalnymi stopą wypustkami a także pasami, których kolor kontrastuje z barwą posadzki. Rozporządzenie zakłada także, że stacje metra powinny być wyposażone w system informacji wizualnej, głosowej i dotykowej, w tym oznaczenia w alfabecie Braille'a; posadzki i schody na stacji metra powinny posiadać nawierzchnie o właściwościach antypoślizgowych. Ma być przygotowana trasa - od wejścia do wyjścia ze stacji - z której bez przeszkód będą korzystały osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji ma być dostępna przynajmniej jedna toaleta przystosowana dla takich osób. Wypustki i kolorowe pasy mają oznaczać także wejścia na schody na terenie metra. MI zaznacza, że chociaż budowę metra w Polsce rozpoczęto w 1983 r., jest to pierwszy akt prawny, który reguluje warunki techniczne dla obiektów metra.