Oznacza to, że jeśli służby techniczne (m.in. straż pożarna, nadzór budowlany) nie będą miały żadnych zastrzeżeń, to ostatni odcinek podziemnej kolei zostanie oddany do użytku do końca października. Jak poinformował Malawko, w tej sprawie w środę zebrała się komisja, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele władz miasta, inwestora i wykonawcy. Rzecznik dodał, że od środy Metro Warszawskie będzie przekazywać ostatni odcinek do odbioru straży pożarnej oraz przedstawicielom innych służb. Następnie pozwolenie na użytkowanie będzie musiał wydać wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. Bielański odcinek I linii metra, o długości około 3,9 km, składała się z 4 stacji (Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew, Młociny), 4 tuneli szlakowych, torów odstawczych oraz węzła komunikacyjnego Młociny. Symboliczny pierwszy pal obudowy wykopu warszawskiego metra wbito 15 kwietnia 1983 roku. Pierwsze plany budowy metra w Warszawie powstały 70 lat temu. Pod koniec 1994 roku I odcinek metra był gotowy. Pociągi rozpoczęły kursowanie, jednak nie woziły pasażerów. Nowe przepisy budowlane, reorganizacja służb nadzoru budowlanego oraz zalecenia państwowych służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo spowodowały konieczność dodatkowych prac. W rezultacie pierwszy zabierający pasażerów pociąg wyruszył 7 kwietnia 1995 roku. Obecnie linia metra liczy 18 stacji: Kabaty, Natolin, Imielin, Stokłosy, Ursynów, Służew, Wilanowska, Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona i Marymont, Słodowiec.