Wiele osób korzysta co roku z wyprzedaży wczasów, zwanych popularnie w biurach podróży ofertą last minute, czyli ostania minuta. Pod koniec sezonu ceny niektórych wyjazdów były bardzo atrakcyjne, ponieważ touroperatorzy chcieli uzyskać chociażby minimalne przychody z ostatnich, letnich imprez. Jednak ten rok był nietypowy, bo cała oferta na wielu kierunkach została praktycznie wyprzedana. Tak było np. z Majorką albo Portugalią. Biura podróży żałują, że część wyjazdów sprzedawały wiosną w promocjach, ponieważ latem poszłyby w normalnych cenach. Taki stan rzeczy skutkuje tym, że obecnie za tę samą imprezę płaci się więcej niż przed wakacjami. Mało tego, w wielu przypadkach cała lub prawie cała oferta na wrzesień jest już wyprzedana. Od kwietnia do połowy czerwca biura podróży świeciły pustkami. Katastrofa smoleńska i pył wulkaniczny odstraszyły klientów. Właśnie wtedy część biur panicznie rezygnowała z wielu imprez, także tych, zaplanowanych już na początek jesieni. Teraz bardzo żałują swoich decyzji, bo muszą odprawiać chętnych z kwitkiem - kończy "Dziennik Gazeta Prawna".