Z takiej funkcji można skorzystać jedynie w charakterystycznych, żółto-granatowych biletomatach; obecnie jest ich w stolicy 72. Wszystkich tego typu urządzeń jest w Warszawie około 200. Jak przypomina ZTM, za pośrednictwem telefonu komórkowego można zapłacić za przejazd komunikacją miejską. W tym roku sprzedano w ten sposób prawie 114 tys. biletów - czasowych, dobowych, 3-dniowych i 7-dniowych. Bilety stołecznej komunikacji można kupić w ponad 1,3 tys. punktach sprzedaży detalicznej. Stacjonarne biletomaty ustawiane są w najbardziej uczęszczanych punktach miasta, m.in. przy stacjach metra, dworcach kolejowych, węzłach przesiadkowych i przystankach. Docelowo automaty będą też nieodłącznym elementem wyposażenia stołecznego taboru. Jednym z warunków ogłaszanych przez ZTM przetargów na obsługę komunikacyjną jest wyposażenie w biletomaty wszystkich pojazdów. Obecnie działa 12 takich urządzeń w autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych, cztery - w pociągach SKM, a do połowy maja 2011 r. uruchomione zostaną biletomaty w 50 autobusach firmy Mobilis. Pojawią się także w zamówionych przez Tramwaje Warszawskie 186 składach. W automatach można kupić wszystkie bilety kartonikowe - jednorazowe, czasowe (20-, 40-, 60- i 90-minutowe) oraz krótkookresowe (dobowe, 3- i 7-dniowe). Informacje na ekranie mogą być wyświetlane nie tylko po polsku, ale też w języku niemieckim i angielskim. Można też doładować kartę miejską. Bilety długookresowe można zakupić także przez internet.