Konkurs jest międzynarodowy. Spośród nadesłanych materiałów jury wybierze 10 stycznia trzech potencjalnych wykonawców, których zaprosi do II etapu. Termin nadsyłania prac w II etapie potrwa do 30 marca. Nagroda główna to 13,5 tys. euro brutto. Pozostałe dwa projekty otrzymają nagrody w wysokości po 2,5 tys. euro brutto. W opinii dyrektor Muzeum Narodowego Agnieszki Morawińskiej, nowe logo placówki powinno być m.in. przyjazne i dostrzegalne. "Chcielibyśmy nawiązać do imponującej historii Muzeum Narodowego w Warszawie, a jednocześnie wykazać, że jest ono instytucją współczesną i zwróconą ku przyszłości" - napisała Morawińska w liście opublikowanym na stronie internetowej muzeum. "Nie chcemy rezygnować z powagi zasłużonej, narodowej instytucji (...), ale pragniemy przekonywać społeczeństwo, że te zbiory należą do nas wszystkich, są dostępne i służą wzbogaceniu życiowych doświadczeń i kultury duchowej każdego, kto chce zrobić krok w kierunku sztuki" - napisała Morawińska. W jury konkursu znaleźli się: Henryk Chyliński, Czesława Frejlich, Jarosław Kozakiewicz, Maria Kurpik, Mateusz Labuda, Agnieszka Morawińska, Jerzy Porębski, Piotr Rypson i Agnieszka Tarasiuk. Muzeum Narodowe w Warszawie, założone w 1862 roku jako Muzeum Sztuk Pięknych, to jedno z najstarszych i największych muzeów sztuki w Polsce i największe w Warszawie, gromadzące w swych zbiorach ok. 830 tys. dzieł sztuki polskiej i światowej, od antyku do współczesności. Modernistyczny nowy gmach muzeum wzniesiono w latach 1927-1938. Kolekcja placówki obejmuje malarstwo, rzeźbę, rysunki i ryciny, numizmaty, a także przedmioty sztuki użytkowej i wzornictwo. Muzeum posiada cztery oddziały: Muzeum Plakatu w Wilanowie, Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni, Muzeum Wnętrz w Otwocku Wielkim oraz Muzeum w Nieborowie i Arkadii.