Informację o ogłoszeniu dwuetapowego konkursu zamieszczono na stronie internetowej Metra Warszawskiego. W pierwszym etapie konkursu - na podstawie złożonej dokumentacji - zostaną wyłonione pracownie, które następnie złożą prace konkursowe na koncepcję architektoniczno-budowlaną kolejnych stacji II linii metra. Sąd konkursowy wyłoni z nich dwie prace, ponieważ koncepcję dla trzech odcinków w stronę Targówka (odcinek północno-wschodni) i trzech odcinków w stronę Woli (odcinek zachodni) zgodnie z regulaminem konkursu mają wykonać dwie różne pracownie. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową. Rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko powiedział, że na podstawie koncepcji architektoniczno-budowlanej, ta sama firma przygotuje następnie projekt budowlany. Zaznaczył także, że dopiero później zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę tych stacji metra. Wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie można składać do 15 grudnia do godz. 15. W konkursie będą ocenione walory konstrukcyjno-technologiczne, eksploatacyjne, minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji, rozwiązania architektoniczne (po 15 proc.); koszty wykonania projektu budowlanego (35 proc.), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (5 proc.). Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka i Woli. Od Ronda Daszyńskiego w kierunku Woli będą to stacje: Wolska, Moczydło i Księcia Janusza; z kolei od strony Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka stacje: Szwedzka, Targówek 1, Targówek 2. Nazwy na razie są umowne. Zastępca rzecznika ratusza Agnieszka Kłąb mówiła na początku września, że jeśli w 2014 r. uda się podpisać umowę z wykonawcą, to stacje powinny zostać oddane do użytku w 2017 r. Obecnie w budowie jest centralny odcinek drugiej linii metra, który ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek br. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu przyszłego roku. W połowie listopada prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 r. Poinformował też, że najbardziej zaawansowane prace budowy centralnego odcinka są na stacjach: Rondo Daszyńskiego, Powiśle i Stadion. Dodał, że różnice wynikają m.in. z czasu uzyskania pozwoleń na budowę, przekazania praw do terenu, decyzji środowiskowych.