Most, który stołeczni radni nazwali imieniem Marii Skłodowskiej-Curie, będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Przeprawa połączy Białołękę z Bielanami. Budowa trasy mostu Północnego jest jedną z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Budowa całej inwestycji planowo miała zakończyć się 21 grudnia. Gajewska podkreśliła, że w tej chwili zbierana jest dokumentacja do wniosku o dopuszczenie do użytkowania części drogowej. - Samochody wjadą na most prawdopodobnie wiosną, ale konkretnej daty nie można na razie podać - zaznaczyła. Trwają jeszcze prace wykończeniowe na tej części inwestycji. ZMID już wcześniej informował, że część, po której będą przejeżdżać tramwaje, nie zostanie ukończona w terminie. Gajewska powiedziała, że aneks do umowy z wykonawcą zakłada zakończenie budowy tej części inwestycji oraz wiaduktu nad ulicą Modlińską z końcem czerwca przyszłego roku. - Aneks czeka jeszcze na podpis inwestora - dodała. Podkreśliła, że inwestor nie zostanie obciążony w związku z opóźnieniem, gdyż nie wynika ono z jego winy. - W ostatnich dwóch latach były dwie śnieżne zimy, cztery fale powodziowe, deszczowe lato, przeszkodził też niski poziom Wisły" - powiedziała Gajewska. Zaznaczyła, że budowa wiaduktu nad ul. Modlińską nie została ukończona z powodu przebiegającej zbyt nisko linii wysokiego napięcia. - Na razie linia została podniesiona na tyle, by doprowadzić trasę mostu Północnego do ul. Modlińskiej. Samochody będą mogły zjechać z mostu, ale będą poruszać się na jednym poziomie. Aby dokończyć wiadukt, linię trzeba podnieść jeszcze wyżej - dodała. Koszt budowy odcinka trasy mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.