Zamknięte są stacje Centrum i Świętokrzyska. Jak poinformował ZTM, z powodu niedotrzymania terminu wykonania prac prowadzonych w sobotę i niedzielę przy budowie odcinka centralnego II linii metra, ruch na odcinkach Ratusz Arsenał-Politechnika nie będzie się odbywał także w poniedziałek. Linie autobusowe 226, 460, 527, 718, 738, 805 kursujące w kierunku stacji metra Ratusz Arsenał zostają wydłużone do stacji Centrum w godz. 6.30-9.30. Linie autobusowe 502 i 514 kursujące w kierunku stacji Politechnika zostają wydłużone do stacji Centrum w godz. 6.30-9.30. Uruchomiono zastępczą linię autobusową Z kursującą na trasie: metro Marymont-Słowackiego-pl. Wilsona-Mickiewicza-Andersa-Marszałkowska-Waryńskiego-Politechnika. Uruchomiono dodatkowe przystanki na trasie linii 520: metro Świętokrzyska 01 i 02. Utrzymano kursowanie zastępczych linii tramwajowych 74 i 75. Drgania te nie zagroziły bezpieczeństwu tunelu Metro Warszawskie poinformowało w komunikacie, że w nocy z soboty na niedzielę jedna z tarcz drążących tunel II linii metra - "Maria" - przeszła w całości pod tunelem zachodnim I linii podziemnej kolejki. "W trakcie prac w rejonie tunelu urządzenia pomiarowe zarejestrowały przemieszczenia tunelu o amplitudzie 2,5 milimetra. Drgania te nie zagroziły bezpieczeństwu tunelu" - podkreślono. Zaznaczono, że zgodnie z przyjętymi procedurami bezpieczeństwa, została podjęta decyzja o przedłużeniu zamknięcia stacji Centrum i Świętokrzyska I linii metra. "Otwarcie obu stacji nastąpi po całkowitym opuszczeniu przez tarczę rejonu tunelu wschodniego i wykonaniu pomiarów geodezyjnych oraz analiz. Analizy te są konieczne dla upewnienia się, że wznowienie pełnego ruchu na I linii metra jest całkowicie bezpieczne" - napisano w komunikacie. Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. W ubiegłym tygodniu konsorcjum budujące centralny odcinek II linii metra i miasto st. Warszawa zawarły ugodę o zmianie terminu zakończenia budowy; nowy termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r. Początkowo miał to być październik 2013 r.