Mimo wyższych, nawet o 40 proc. rachunków, przedsiębiorstwa rezygnują z telefonów stacjonarnych na rzecz telefonów komórkowych. Te drugie pozwalają na większą mobilność. Niektóre firmy, działające krótko na rynku, od samego początku korzystają jedynie z mobilnej telefonii. Z biegiem czasu klienci nabierają zaufania do numeru komórkowego. Gdy te nie były jeszcze tak rozpowszechnione, telefon stacjonarny zwiększał wiarygodność przedsiębiorstwa. Pojawił się inny kłopot. Mianowicie klient, widząc telefon komórkowy, dzwoni o każdej niemal porze. Ale i z tym można sobie poradzić, włączając aparat w określonych godzinach. Malejąca liczba abonentów telefonii stacjonarnej nie stanowi zagrożenia dla operatorów, ponieważ część z nich oferuje również usługi mobilne. Ponadto nowym źródłem dochodów stał się internet i usługi z nim związane - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".