"Anna" w środę dotarła do szybu demontażowego na pl. Defilad na końcu łącznika technicznego I i II linii metra. Witczyński powiedział, że "Maria", która znajduje się przed stacją "Świętokrzyska" prawdopodobnie wznowi pracę pod koniec marca. Jak powiedział rzecznik konsorcjum budującego metro AGP Metro Polska Mateusz Witczyński, o nazwaniu tarcz zdecydował kierownik zakładu drążenia tuneli - Włoch, Marco Barbanti. Witczyński wyjaśnił, że imię Elżbieta nadano jednej z tarcz na cześć żony Barbantiego (imię spolszczono), natomiast imię Krystyna upamiętnia modelkę Krystynę Krahelską, która pozowała do rzeźby syrenki warszawskiej autorstwa Ludwiki Nitschowej; monument stoi na Powiślu przy budowie stacji, która decyzją Rady Warszawy będzie nosiła nazwę "Centrum Nauki Kopernik". Tarcza "Krystyna" (Wisła I) rozpoczęła już drążenie tunelu od strony Dworca Wileńskiego w kierunku Powiśla; przekopała dotąd 121 m - powiedział Witczyński. Tarcza "Elżbieta" (Wisła II) jeszcze nie rozpoczęła prac. Pierwsze rozpoczęły drążenie i budowę tunelu od strony ronda Daszyńskiego tarcze: "Maria" - nazwana na cześć urodzonej w Warszawie noblistki Marii Skłodowskiej-Curie; oraz druga z tarcz - "Anna", która nosi imię księżnej Anny Mazowieckiej. W środę dziennikarze mieli możliwość zwiedzenia budowanej stacji centralnego odcinka II linii metra - "Rondo Daszyńskiego". Witczyński powiedział, że na stacji zakończono prace konstrukcyjne, natomiast finalizowane są prace w przypadku torów odstawczych, które przylegają do stacji. Podkreślił, że stacja "Rondo Daszyńskiego" jest jedną ze stacji o najwyższym stopniu zaawansowania prac; na podobnym etapie są stacje: "Stadion Narodowy", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Dworzec Wileński". Na budowie stacji "Rondo Daszyńskiego" znajduje się figura św. Barbary - patronki górników a także tablica z inskrypcją, która - jak wyjaśnił Witczyński - jest treścią modlitwy, wypowiadanej przez muzułmanów przed rozpoczęciem trudnego zadania. Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński") i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Planowo budowa centralnego odcinka II linii metra powinna zakończyć się w październiku 2013 r., jednak Metro Warszawskie oszacowało ostatnio opóźnienie w budowie na ok. 200 dni, czyli blisko siedem miesięcy. Przesunięcie zakończenia inwestycji jest uzgadniane w wykonawcą. W przypadku przesunięcia terminu o siedem miesięcy byłby to maj 2014 r. Władze miasta zapowiadają, że pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii metra w 2014 r.