Jak dowiedzieliśmy się w Kolejach, stacje nie tylko zmienią swój wygląd, ale przede wszystkim mają stać się wielofunkcyjnymi kompleksami. PKP chce, aby znalazły się w nich obiekty biurowe, hotele oraz część handlowa. - Pomysłów mamy sporo, ale najpierw miasto musi przygotować szczegółowe plany zagospodarowania dla terenów wokół dworców - powiedział nam rzecznik PKP Michał Wrzosek. Jak twierdzą władze Kolei, na pierwszy ogień pójdzie teren Dworca Zachodniego oraz rejon na północ od niego, czyli tzw. Czyste. Przy Alejach Jerozolimskich powstanie zupełnie nowy kompleks dworcowy, w którym znajdzie się miejsce na część handlowo-usługową. Początek budowy zaplanowany jest na przełom 2008/2009 roku. W tym samym czasie zacznie się również budowa Dworca Warszawa Gdańska. Jest to konieczne, bo stacja przejmie część ruchu pasażerskiego, jeśli władze PKP zdecydują się na remont Dworca Centralnego. - Możemy obiecać, że do mistrzostw Euro 2012 wygląd Centralnego zdecydowanie się poprawi - mówi Michał Wrzosek. - Inwestycja w centrum przewidziana jest na 2009 rok. Kolejny etap to stacje na prawym brzegu Wisły. Choć mówiło się o budowie nowej stacji w miejsce Wschodniego, to teraz władze PKP rozważają jedynie generalną modernizację dworca. Dodatkowo powstałyby na jego terenie punkty usługowe. Inwestycja przy ulicy Kijowskiej pociągnie za sobą również rewitalizację Dworca Warszawa Stadion pod kątem połączenia tej stacji z drugą linią metra, która powstanie w ciągu najbliższych kilku lat. Plany PKP pokazują, że 2009 będzie przełomowym rokiem pod kątem inwestycji kolejowych. Czy tak się stanie? Katarzyna Kazimierowska katarzyna.kazimierowska@echomiasta.pl Co się zmieni? Dworzec Zachodni - nowy kompleks wielofunkcyjny, z hotelem, obiektami biurowymi i handlowymi Dworzec Gdański - budowa nowej stacji o większej przepustowości Dworzec Centralny - remont, rozważana też budowa zupełnie nowej hali Dworzec Wschodni - modernizacja oraz nowe punkty usługowe Dworzec Stadion - rewitalizacja pod kątem połączenia z drugą linią metra