Kampania "Kochasz, chronisz, zapobiegasz. Badaj swoje dziecko" jest adresowana do rodziców i opiekunów dzieci do 16. roku życia. Jednym z jej elementów są "drzwi otwarte" w placówkach medycznych LUX MED w 7 miastach Polski. W dniach 31 maja - 1 czerwca zainteresowani będą mogli bezpłatnie przebadać swoje dzieci. Wyniki podstawowych badań będą także mogli skonsultować z lekarzem pediatrą. Wykaz placówek uczestniczących w programie znajdują się na stronie www.orimari.com Na środowej konferencji prasowej w Warszawie poprzedzającej kampanię dr n. med. Joanna Brett Chruściel podkreśliła, że profilaktyka w wieku rozwojowym ma wielkie znaczenie. Zwróciła uwagę na problem otyłości, który coraz częściej dotyczy dzieci w Polsce. Według niej profilaktyka, dostosowana do wieku dziecka, powinna obejmować m.in. badanie słuchu, wzroku, wad postawy, kontrolę tempa wzrostu. Jak podkreślają organizatorzy, rodzice, większość lekarzy, a także media kładą szczególny nacisk na opiekę nad dzieckiem do 3. roku życia, natomiast regularne badania profilaktyczne powinny być przeprowadzane również w wieku szkolnym i przedszkolnym. Kampania, która będzie trwała 1,5 miesiąca, ma na celu przekonanie dorosłych Polaków do tego, że kontrola zdrowia dzieci jest inwestycją w ich przyszłość. W jej ramach przewidziane są spotkania z rodzicami, dyskusje. Kolejna edycja programu odbędzie się przyszłym roku - zapowiedział jeden z organizatorów, Marzenna Szustkowska. Ambasadorami kampanii "Kochasz, chronisz, zapobiegasz. Badaj swoje dziecko" zostali dziennikarka Anna Popek, Ewa Pacuła, aktor Marek Kościkiweicz, sportowiec Przemysław Saleta.