Poprzez tego rodzaju działania inicjatorzy akcji chcą zaktywizować społeczeństwo do pomocy maltretowanym dzieciom. Akcja potrwa ona do końca stycznia. - Chcemy, by każdy, kto widzi, że gdziekolwiek bite jest dziecko, reagował, by nikt nie był bezkarny w przemocy - deklarował Konrad Wojterkowski z Krajowego Centrum Kompetencji. Przypomniał, że działa już specjalna infolinia - pod numerem 0 801 109 801 można anonimowo zgłosić podejrzenie, że dochodzi do przemocy wobec dzieci. Zapowiedział też wprowadzenie specjalnych szkoleń dla sędziów i adwokatów, z którymi stykają się ofiary przemocy. Blisko 60 proc. ludzi będących świadkami przemocy nigdy nic nie zrobiło w tej sprawie - alarmowała Monika Socijkowska z Fundacji "Dzieci Niczyje", powołując się na badania SMG/KRC. Wiceminister pracy i polityki społecznej Jarosław Duda podkreślił, że zarówno w ministerstwie pracy, jak i resorcie sprawiedliwości trwają prace nad przepisami, które zapewnią ofiarom bezpłatnie obdukcję i odizolowanie od sprawców przemocy. W kampanię zaangażowali się aktorzy, którzy wystąpili razem z dziećmi w specjalnych spotach, które będą emitowane w telewizji, począwszy od Wigilii. Twarzami akcji zostali Magdalena Różdżka, Rafał Królikowski i Tomasz Karolak. - Uważaliśmy, ze Wigilia będzie dobrym momentem, bo każdy z nas ma trochę inną wrażliwość w okresie świąt, ludzie są bardziej otwarci, łatwiej chwycić ich za serce - mówił Rafał Królikowski. Akcja Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Krajowego Centrum Kompetencji oraz Fundacji "Dzieci Niczyje" to kontynuacja znanej już kampanii "Kocham, nie biję", skierowanej do rodziców i opiekunów. W jej wyniku zgłoszono 300 przypadków przemocy wymagających policyjnej interwencji.