Kampania ma na celu przełamanie lęku i dystansu między osobami widzącymi i tymi, które nie widzą. Zdaniem pomysłodawców, lęk ten wynika najczęściej z niewiedzy. Jak poinformował Zbigniew Baranowski, rzecznik pasowy Poczty Polskiej SA za sprawą nietypowej grafiki, widokówki wizualizują sposób postrzegania otoczenia przez osoby z wadami wzroku. Widokówki są próbą zakomunikowania problemu niewidzenia osobom zdrowym. - Innowacyjne kartki pocztowe mają uzmysłowić, że wszyscy żyjemy w jednym świecie, ale widzianym na różne sposoby. Pomagają też spojrzeć na świat oczami innego człowieka. Osobom zdrowym tak zaprojektowane kartki mogą uzmysłowić ewentualne problemy z widzeniem - mówił rzecznik. - Najdrobniejsze zmiany w polu widzenia mogą być początkiem poważnych chorób i nieodwracalnych zmian. Być może komuś towarzyszy od jakiegoś czasu irytująca, mała plamka, dzięki widokówce zda sobie sprawę, że to może być początek jaskry - mówiła Edyta Ołdak ze Stowarzyszenia "Z siedzibą w Warszawie", które jest pomysłodawcą projektu. Kartki będzie można kupić w wybranych urzędach pocztowych od 13 grudnia w m.in. w Warszawie i Krakowie.