Po uzyskaniu pozytywnej decyzji nadzoru budowlanego i zmianie organizacji ruchu na most wjadą samochody. Jak powiedziała Agata Choińska z ZMID, trudno podać datę otwarcia przeprawy; prawdopodobnie będzie to przełom marca i kwietnia. Motywem przewodnim wiosennej uroczystości otwarcia mostu będzie postać Marii Skłodowskiej-Curie i jej związki z Warszawą; stołeczny ratusz chce w ten sposób utrwalić w świadomości mieszkańców oficjalną nazwę przeprawy, powszechnie zwanej mostem Północnym. Most połączy Białołękę z Bielanami i będzie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w Warszawie. To jedna z największych inwestycji miejskich ostatnich lat. Most będzie się składać z trzech przepraw: dwóch trójpasmowych w kierunku wschodnim i zachodnim oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Budowa części tramwajowej oraz węzła Modlińska mają zostać ukończone w czerwcu. Po oddaniu do użytku mostu Skłodowskiej-Curie Warszawa będzie miała osiem przepraw drogowych przez Wisłę. Poza nową przeprawą są to mosty: Poniatowskiego, Gdański, Śląsko-Dąbrowski, Łazienkowski, im. gen. Stefana Grota-Roweckiego, Świętokrzyski i Siekierkowski. Umowa na budowę trasy mostu zakładała koszt inwestycji na ponad 1 mld zł. Odcinek trasy mostu od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to koszt 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.