Na początku listopada 2008 r. z powodu złego stanu technicznego wiaduktu ograniczony został ruch ciężkich pojazdów. Autobusy i tramwaje zostały skierowane na trasy objazdowe. To utrudniło ruch na jednej z głównych tras łączących centrum miasta z dzielnicą Żoliborz. W czwartek odbyło się piąte już spotkanie przedstawicieli władz miasta ze stowarzyszeniem poświęcone planowanej budowie. Zawarte na nim porozumienie umożliwia rozpoczęcie budowy nowego wiaduktu w ciągu kilku miesięcy, prawdopodobnie latem - powiedział Marcin Ochmański w wydziału prasowego urzędu miasta. Spór "Zielonego Mazowsza" z urzędnikami trwał prawie rok. Stowarzyszenie w kwietniu 2008 r odwołało się od decyzji wojewody mazowieckiego o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na budowę nowego wiaduktu na ul. Andersa i zażądało jej uchylenia. Władze miasta zdecydowały się wprowadzić zmiany do projektu, tak, aby "Zielone Mazowsze" wycofało swe zastrzeżenia, dzięki czemu rozbiórka starego wiaduktu i budowa nowych mogłaby się rozpocząć. Rozbieżności dotyczyły m.in. kwestii rozmieszczenia w tej okolicy chodników i ścieżki rowerowej, budowy przejazdów dla rowerów na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Zajączka oraz wybudowania schodów z wiaduktu na perony stacji Warszawa Gdańska. Ponadto władze miasta zapewniły przedstawicieli stowarzyszenia, że do 2013 r. poszerzenie ul. Andersa pomiędzy wiaduktem a pl. Bankowym nie jest planowane. Jednak urzędnicy nie zgodzili się na budowę dodatkowych schodów z wiaduktu na południową stronę ul. Słomińskiego. Miasto planuje przebudowę ul. Andersa i budowę nowych wiaduktów nad torami kolejowymi w tym miejscu. Mają powstać dwie jednokierunkowe jezdnie (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku), torowisko tramwajowe, chodniki i ścieżki rowerowe.