Internetowy pakiet edukacyjny "Jan Karski i jego czasy" jest dostępny na stronie www.karski.muzhp.pl. Znalazły się w nim informacje, dokumenty i zdjęcia przybliżające niezwykłą biografię Kuriera z Warszawy, a także poświęcony mu film, słowniczek pojęć oraz materiały dydaktyczne dla nauczycieli zawierające m.in. scenariusze proponowanych lekcji poświęconych postaci Karskiego. Pakiet składa się z zakładek poświęconych kolejnym etapom jego życia. W rozdziale o dzieciństwie znalazły się m.in. fragmenty wywiadu audio z Karskim, w których opisuje m.in. swoją szkołę i dom rodzinny w Łodzi. - Kolejne rozdziały są poświęcone czasom wojny, którą przybliżają materiały przedstawiające np. strukturę Polskiego Państwa Podziemnego z 1943 r., są też zdjęcia z getta i fragmenty opowieści Karskiego dotyczące jego wejścia do getta, dzięki któremu miał stać się naocznym świadkiem Zagłady. Całość zamyka opowieść o powojennych losach Kuriera z Warszawy - opowiadała kierownik programu "Jan Karski. Niedokończona misja" Ewa Wierzyńska. - Oddajemy ten pakiet w ręce nauczycieli, żeby ich zachęcić do opowiadania o historii II wojny przez fascynujące losy tego pojedynczego człowieka, które o wiele bardziej przemawiają do młodego człowieka. Myślę, że Jan Karski, którego życie było wręcz sensacyjne jest świetną postacią, która może stać się dla młodzieży przewodnikiem po okupowanej Polsce czy relacjach z rządem na emigracji. Przeszedł też do historii jako świadek Zagłady, który powiadomił o niej wolny świat - dodała Wierzyńska. Pakiet powstał w ramach programu "Jan Karski. Niedokończona misja" zrealizowanego dzięki wsparciu Kancelarii Senatu przy współpracy ze Stowarzyszeniem "Wspólnota Polska". Prezentacji pakietu, zaplanowanej na środę, będzie towarzyszyła gra miejska "Karski", która wystartuje w trzech turach - o godz. 11, 11.30 i 12 z tymczasowej siedziby stołecznego Muzeum Historii Polski przy ul. Senatorskiej. Ma w niej wziąć udział ponad 20 zespołów z czterech warszawskich szkół ponadpodstawowych głównie z rejonu Muranowa. - Gra "Karski" została pomyślana jako połączenie wiedzy historycznej dotyczącej Zagłady Żydów i historii konspiracji w okupowanej Warszawie z nowoczesną technologią dostosowaną do smartfonów. Dzięki aplikacji, którą uczestnicy gry otrzymają na starcie, podróżować będą oni śladami Jana Karskiego w czasie, kiedy przygotowywał się on do swojej ostatniej misji" - wyjaśniła Wierzyńska. Gracze wcielą się w postać Jana Karskiego - emisariusza Polskiego Państwa Podziemnego. Poruszać się będą w przestrzeni miejskiej głównie na obszarze dawnego getta, rozwiązując różnorodne zadania (m.in. odszukiwanie miejsc, łamigłówki matematyczne i zadania logiczne), dzięki którym zdobywać będą kolejne informacje dotyczące Polskiego Państwa Podziemnego i sytuacji ludności żydowskiej. Gra wykorzystuje technologię mobilnych stron internetowych. Uczestnicy podążają śladami Karskiego i między oznaczonymi na mapie punktami kontrolnymi, przy których otrzymują kolejne komunikaty na telefon komórkowy. Poprawne rozwiązanie zagadki pozwala na otrzymanie następnego polecenia. Po dotarciu do ostatniego punktu kontrolnego uczestnicy wypełniają raport, uzupełniając go informacjami zdobytymi w trakcie gry. Dla najlepszych zespołów przewidziano nagrody. Jan Karski (wł. Jan Kozielewski) urodził się 24 kwietnia 1914 r. w Łodzi. Jako emisariusz Polskiego Państwa Podziemnego w 1942 r. dwukrotnie wszedł do getta warszawskiego, był też w obozie przejściowym w Izbicy. Z misją poinformowania aliantów o dokonywanej zagładzie narodu żydowskiego dotarł m.in. do prezydenta USA Franklina D. Roosevelta. Jego raport nie przyniósł jednak oczekiwanych rezultatów. Po wojnie pozostał w USA, gdzie wykładał na Uniwersytecie Georgetown. Za swoje wojenne i powojenne zasługi został wielokrotnie uhonorowany, m.in. Orderem Orła Białego i tytułem Sprawiedliwego wśród Narodów Świata. Zmarł 13 lipca 2000 r. w Waszyngtonie.