Trzy czwarte ankietowanych zwraca uwagę na wygodę ubioru, która jest dla nich najważniejsza. Podobny odsetek na pierwszym miejscu wymienia cenę i jakość. Na dalszych pozycjach wśród preferencji plasują się marka i moda. Konsumenci kupujący odzież zostali podzieleni na: konformistów, modnych, aspirujących i markowych. Ci pierwsi kupują rzeczy nierzucające się w oczy, praktyczne i niedrogie. Modni ciągle gonią za modą, zaś aspirujący chcieliby to robić, ale ich na to nie stać. Jednak interesują się nowymi trendami z nadzieją, że i oni kiedyś będą mogli sobie to kupić. W grupie markowych na pierwszym miejscu jest znana metka. Panowie nie są skorzy do buszowania po sklepach, w przeciwieństwie do pań, które stanowią 70 proc. klientów galerii handlowych. Poza tym połowa z nas nadal kupuje ubrania na bazarach. Więcej o odzieżowych preferencjach młodych Polaków w czwartkowej "Rzeczpospolitej".