Warszawa jest jedynym miastem, które postanowiło reklamować się w Pekinie. Na czym polega kampania? - W Polskim Centrum Konferencyjnym, zlokalizowanym w naszej ambasadzie w Pekinie, można uzyskać informacje o Warszawie i dostać gadżety z nią związane - mówi Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta. Co to za pamiątki? Składana mapka okraszona zdjęciami z opisem w języku angielskim i chińskim, naklejki z Chopinem i cukierki z napisem "Warszawa 2012". Rozmówcy "ŻW" chwalą marketingowy pomysł stolicy. - Dobrze, że Warszawa wykorzystuję taką okazję jak igrzyska do promocji swojego wizerunku - mówi Jacek Olechowski, wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce. I dodaje, że warto w ogóle zasygnalizować istnienie takiego miasta jak Warszawa, co w Azji wcale nie jest oczywiste.